Публікація наукових статей у рецензованих журналах України та зарубіжних країн – те, що становить інтерес для всіх науковців та аспірантів. Адже тільки так вдасться добитися просування кар’єрними сходами, заявити про себе світовій спільноті, та й у принципі почати свій шлях до успіху (наприклад, деякі кафедри деяких ВНЗ визначають наявність публікацій Скопус або Web of Science як обов’язкову вимогу для допуску до захисту дисертації).
Ні для кого не секрет, що розмістити результати своїх наукових досліджень в іноземному журналі набагато складніше, ніж у вітчизняному. Адже тут йдеться про більш жорсткі редакційні вимоги щодо мови (переклад має бути виконаний на академічну англійську), стиль оформлення списку використаних джерел, високу унікальність робіт (зазвичай поріг встановлюється на рівні 90-95%) тощо. Тим, хто тільки починає свій шлях у науці, всі ці премудрості можуть видатися складними. Часом написання роботи та її оформлення відповідно до стандартів та індивідуальних вимог конкретного видання може зайняти більше часу, ніж проведення самого дослідження.
Спростити собі життя можна завдяки використанню різноманітних онлайн-сервісів для авторів наукових праць. Їхня «робота» спрямована на прискорення процесу роботи над науковою статтею, доведення якості роботи до високого рівня та оформлення матеріалів відповідно до вимог. Залежно від завдань, з якими допомагає впоратися сервіс, виділяють:
- сервіси для редагування тексту іноземною мовою (допомагають усунути граматичні та орфографічні помилки, підібрати потрібне слово у контексті);
- послуги для оформлення списку використаних джерел та посилань за текстом;
- сервіси, які допомагають підібрати ключі для наукових праць тощо.
Розглянемо їх докладніше.
Потрібна допомога у підготовці роботи?
Сервіси для редагування англійського тексту
На жаль, базового рівня володіння іноземною мовою буде недостатньо для того, щоби виконати переклад наукової роботи на високому академічному рівні. Для тих, хто хоче самостійно впоратися із цією роботою, існують різні сервіси. Розглянемо деякі з них:
- Scribens. Ця програма є справжньою знахідкою для кожного, хто зіткнувся з необхідністю перекладу тексту іноземною мовою. У ній зібрано близько 250 видів різних орфографічних, граматичних та пунктуаційних помилок. Ті виправлення, які робить програма, коментуються нею – це дозволяє не просто виправити вибраний фрагмент тексту, а й підвищити рівень володіння іноземною мовою. Також у програмі є словник, у якому є докладні коментарі. Ця програма інтегрується з Microsoft Word, Outlook, PowerPoint, Excel і не тільки. Перевагою роботи в цій програмі є те, що є безкоштовна версія. Правда, обійтися тільки цією програмою не вдасться, адже вона відповідає лише за перевірку граматики і не більше (у цьому її недолік).
- LanguageTool. Це сервіс, який розпізнає стилістичні та граматичні помилки. Сервіс підходить для перевірки не лише англійської, а й німецької, французької, португальської та інших мов. Інтегрується сервіс із Microsoft Word, Google Docs, OpenOffice або LibreOffice. Є платна та безкоштовна версія, тому вибрати оптимальний для себе пакет буде нескладно.
- Reverso Online Speller. Відмінний інструмент для перевірки орфографії, граматики та пунктуації. У разі виправлення сервіс виділяє помилки. У коментарях сервіс докладно роз’яснює допущені помилки, пропонує можливі альтернативи, дає визначення слів. Також є функція, яка дозволяє підібрати синонім до будь-якого виділеного слова та зробити свою роботу красивішою. Якщо ж підключити тариф «Преміум», то програма також запропонує різні варіанти перефразування речень для більш ємного і чіткого формулювання.
- Grammar Check. Хороший онлайн-інструмент, за допомогою якого можна перевірити орфографію, граматику та стилістику англійського тексту. Перевагами сервісу є те, що він максимально простий у використанні та безкоштовний для користувачів. Однак він не позбавлений і недоліку – ним є обмежений функціонал. Даний сервіс не підбирає синоніми та не пропонує вам варіанти перефразування речень.
- QuillBot. Відмінне рішення, коли вам потрібно перевірити граматику, орфографію та пунктуацію у написаному тексті. Також у ній є інструменти для перефразування та узагальнення сказаного.
- Summarizer. За назвою зрозуміло, що програма допомагає писати Summary для статті. Безкоштовний режим дозволяє обробляти до 5 тис. знаків, а пакет “Преміум” включає можливість обробки 25 тис. знаків.
Сервіси для оформлення посилань та бібліографії
Підготовка статті – це, звичайно, непросто, але впорядкування списку літератури трохи легше. Багато хто взагалі говорить про те, що оформлення списку – найважча частина роботи. При оформленні літератури англійською мовою не вийде, як в українській чи російській дотримуватися ДСТУ та «насолоджуватися» життям. В англійській все набагато складніше, адже існує багато різних стилів оформлення списку використаних джерел, серед яких MLA, Чикаго, Ванкувер та інші. Кожен із них має свої особливості. Наприклад, при оформленні списку джерел для журналів, які віддають перевагу APA, необхідно дотримуватися алфавітного порядку, а у Ванкувері вони вказуються в міру їх згадування в тексті. Для MLA і APA властивий курсив, у Ванкувері його немає.
References та Bibliography – різні списки джерел. Різниця між ними полягає в наступному: References містить тільки ті джерела, прямі цитати, з яких є в тексті, а Bibliography включає всі матеріали, які послужили основою для підготовки матеріалу (звідки були запозичені ідеї та думки).
Бібліографія дуже тісно пов’язана з таким поняттям як плагіат. Якщо на цитату або перефразований шматок тексту не зробити посилання, то стаття не пройде рецензування через плагіат у ній. Як результат – повернення статті на доопрацювання, втрачений час та зіпсована репутація. Щоб не допустити такого, рекомендуємо використовувати:
- Zotero. Це зручна програма для збирання бібліографії та створення текстових посилань, яка поєднується з Microsoft Word, Google Docs, OpenOffice або LibreOffice. За допомогою цієї програми можна створити власну базу цитування. Всі дані зберігаються на власному комп’ютері користувача і тому можна не перейматися тим, що у разі припинення роботи сервісу всі дані зникнуть. Вона має величезну кількість функцій, проте, щоб розібратися в ній буде потрібно багато часу;
- ZoteroBib – зручна програма для формування бібліографічного списку, максимально зручна у використанні. Щоправда, її функціонал дещо обмежений, і тому її зазвичай використовують лише як додатковий ресурс для формування списку джерел;
- Citavi – зручний варіант для створення власної бібліотеки. Перевага формування списку джерел саме в ній є те, що дані зберігаються і в хмарі, і на локальному комп’ютері, і синхронізуються між собою. Програма може імпортувати та експортувати дані інших програм без проблем. Також програма має зручний органайзер тощо;
- Citation Machine® – чудове рішення для оформлення списку літератури в стилях APA, Чикаго та інших. За додаткову плату його функціонал можна розширити та використовувати його для перевірки плагіату та граматики;
- Плагін Word. Максимально простий та комфортний у використанні. Сервіс самостійно шукає посилання використані ресурси, вставляє в документ і потім оформляє в потрібному стилі. Стилів в базі не дуже багато і тому рідкісні стилі продати не вийде;
- Cite This for Me. Сервіс генерує цитати у популярних стилях.
Сервіси для формування списку ключів
Не варто недооцінювати ключові слова, адже саме від того, наскільки вони правильно будуть підібрані, залежить успішність статті. Якщо людину цікавить особливість адміністрування туристичного збору, то навряд чи вона шукатиме її на запит “фінанси держави” або якось так. Ключові слова:
- мають бути пов’язані з найважливішими питаннями дослідження (найчастіше повторювані слова у тексті);
- це не обов’язково окремі слова. Це може бути словосполучення. І навіть краще, якщо це будуть словосполучення – вони дозволять отримати максимальну кількість потрібних збігів і працюватимуть на цільову аудиторію.
Як помічники можна використовувати такі сервіси, як MeSH (програма підходить для пошуку ключів для текстів з медичної тематики) та Google Scholar (підходить для різних видів дисциплін). Також можуть використовуватись сервіси Google Trends та Keyword Tool.
Якщо вам здається, що навіть із сервісами впоратися з роботою не вийде, звертайтесь до нас. Ми готові написати наукову статтю будь-якої складності з будь-якої спеціальності та допомогти вам досягти успіху та кар’єрного зростання. Серед переваг співпраці з нами можна відзначити:
- високий рівень професіоналізму авторів. Вони чудово розуміють усі нюанси та тонкощі підготовки статей для зарубіжних видань. Для них не важко підготувати статтю з унікальністю 95%, без плагіату тощо;
- доступні ціни на всі види послуг. Погодьтеся, що ціна відіграє важливу роль. Наші ціни нижчі ніж у конкурентів – можете не сумніватися у цьому!
- висока швидкість підготовки робіт.
Повірте, делегуючи підготовку роботи нам, ви можете бути впевнені в тому, що все буде виконано якнайкраще і без тяганини.