Складання списку ключових слів є останнім етапом перед тим, як можна буде спокійно видихнути, зберегти файл і відправити його до редакції журналу. Багато вчених ставляться до нього з деякою недбалістю і формують список абияк, що, безумовно, є помилкою. Адже саме ключові слова сприяють пошуку наукової роботи в базах Скопус, Web of Science та інших, і роблять її видимою для студентів, аспірантів та інших вчених.
Кількість журналів у світі просто величезна і, навіть якщо спеціальність дуже вузька, відстежити нові публікації по ній буде вкрай складно. Комусь журнал на очі не потрапив, а когось просто не привабила назва статті настільки, щоб витратити кілька хвилин на пошук її повного тексту. І ось у такій ситуації пошукова система може спрацювати “на руку” вченому та вивести публікацію з тіні, підвищивши цитованість публікації та показавши її тому, хто шукає матеріал для себе.
Ключові слова використовуються також і редакцією видавництв для визначення наскільки стаття підходить під його профіль (що вищий збіг, тим більша ймовірність того, що статтю приймуть).
Ключові слова покликані вказати читачеві змістовий зміст тексту. Дуже часто автори наукових праць самі себе обмежують у пошуку ключових слів обсягами анотації статті. Це формує у читача розуміння того, що з анотації він уже отримав повне уявлення про зміст роботи. Особливо небезпечною є така стратегія написання ключових слів у роботах, які розміщуються в мережі на базі платної підписки. Не факт, що людина захоче оплатити доступ якщо його не привабило зміст дуже сильно. Тут є ще нюанс, коли стаття прихована (хоча навіть не завжди в цьому причина), пошукові системи не можуть виконувати пошук по всьому документу – і тоді значимість ключів зростає в рази.
Щоб ключові фрази дійсно “працювали” на благо автора статті, потрібно слідувати наступному алгоритму:
На цьому етапі варто звірити передбачувані ключові фрази із загальноприйнятим словником, списком, стандартом індексування у тій чи іншій спеціальності. До таких відносяться ChemWeb, MeSH Thesaurus та інші.
Виконаний пласт роботи призведе до формування кількох груп ключових слів. Серед них:
Чим точніше вийде підібрати ключові слова, які відображають суть роботи, тим вірогідніше, що робота дійсно потрапить до того, хто її потребує.
Найкращий і надійний помічник у цій справі – власна голова. Потрібно лише подумати, а як би ви сформулювали запит, якби хотіли знайти інформацію за темою та змістом своєї статті. Це дозволить передбачити формулювання запитів інших користувачів. Щоб скласти список таким чином доведеться поставити собі такі питання: “А що б я вбивав у пошуковий рядок, якби хотів знайти інформацію за своєю темою?”, “А що б зацікавило мене в статті в першу чергу?” і т.д.
Не варто нехтувати матеріалами інших вчених, варто подивитися, які ключові слова використовували вони у своїх публікаціях. Також варто подивитися, що видає сама система на запит. Для цього варто ввести в пошук назву роботи або якийсь термін та подивитися, які статті та матеріали знаходяться у ТОПі.
А ще можна використовувати спеціальні програми на кшталт Генератора, Google Search та інших. Не варто нехтувати і Вікіпедією (на її сторінках можна побачити корисні перелінкування для себе).
Для наукової статті зазвичай потрібно до 10 ключових слів. Для визначення ефективності та вибору найбільш “робочих” ключів згодом, початковий список можна трохи збільшити.
Ключове слово у цьому контексті вживати не дуже коректно. По суті, це ключові фрази (слова звичайно можна використовувати, але, як правило, користі від цього буде мало – занадто важко зрозуміти, до якої сфери відноситься текст статті). Виняток звичайно становлять вузькоспеціалізовані терміни, але це можна застосувати далеко не у всіх публікаціях, а там, де можна – теж не завжди буде “в тему”. Щоб ключі були максимально ефективними слід:
Абревіатуру слід використовувати не окремо, а у зв’язці з конкретизуючими словами. Адже можуть бути збіги у різних галузях знань.
Більшість журналів мають таку вимогу, що анотація та ключові слова подаються також англійською мовою. Щоб уникнути казусів слід використовувати професійні словники або звертатися до перекладачів.
Щоб не ставити під сумнів якість своєї роботи через низький рівень цитованості або ж не шукати каверзи в чомусь ще, слід уникати:
Щоб підібрати ефективні ключові фрази, знадобиться максимум день-два. Цей час вартий того, щоб витратити його і потім “знімати вершки” та отримувати цитування. Це вклад на перспективу. Якщо ж часу немає, то наша компанія із задоволенням підготує не тільки список ключових слів, але й напише статтю “під ключ”. Ми розуміємо, що у людей, які вирішили присвятити своє життя науці та пов’язати її з викладацькою діяльністю, може просто не вистачати часу на виконання всіх завдань.
Наші автори із задоволенням напишуть гарну статтю для журналу категорії “Б” або інших журналів, які індексуються міжнародними наукометричними базами та підберуть ключі, які будуть релевантними. Вони зроблять усе, щоб стаття знайшла своїх читачів та принесла популярність та шану її автору. Уточнити вартість роботи та узгодити всі нюанси замовлення можна у менеджерів компанії. Залишити заявку можна на сайті компанії або за телефоном.
Скільки ключових слів потрібно подати до статті для розміщення у журналі категорії “Б”?
Що буде, якщо прописати перші ключі, які спадуть на думку?
Скільки часу потрібно на те, щоб підібрати ключові слова для статті?